Auto-Dex
A
Airbag (perna cu aer), este un dispozitiv de sigurnata pasiv (activarea sa nu este activata de catre sofer sau pasager). Acest sistem de protectie se activeaza in momentul unei coliziuni cu scopul de a proteja pasagerii autovehiculului de obiectele dure din interior.
Sistemul ABS (engleză anti-lock braking system) este un sistem special conceput pentru a preîntâmpina blocarea roților în timpul frânării. Te ajută ca în situațiile de urgență să eviți o posibilă coliziune, dându-ți timp și mai mult control asupra mașinii.
Această tehnologie permite autoturismelor să își adapteze automat viteza, în funcție de ceilalți participanți la trafic astfel încît să se păstreze distanța minimă recomandată.
Airbag-ul este un sistem de siguranta cu care sunt dotate cele mai multe vehicule moderne. Acesta are ca scop protejarea pasagerilor in caz de accident si este realizat dintr-un sac de nailon ce se umfla automat in momentul impactului, impiedicand astfel contactul violent cu partile contondente ale autovehiculului.
Este un sistem de tractiune integrala in care fiecare roata in parte este actionata direct de motor. Partea buna la acest tip de sistem este ca soferul nu trebuie sa faca absolut nimic in ceea ce il priveste.
Se activeaza si dezactiveaza singur in functie de caz. Spre deosebire de renumitul 4 Wheel Drive, All Wheel Drive permite rotilor din fata sau spate sa se invarta la viteze diferite.
Sistemul a fost conceput pentru a conferi o aderenta mult mai buna in zonele accidentate, in conditii de vreme dificile (zapada, gheata).
Alezajul este termenul utilizat pentru diametrul cilindrului unui motor cu piston, care functioneaza cu benzina sau cu abur. Cresterea capacitatii cilindrice se poate realiza prin cresterea diametrului cilindrului.
Alternatorul este un dispozitiv electromagnetic folosit în sistemele electrice ale autovehiculelor pentru a genera curent electric alternativ (AC) prin rotația sa la viteze mari. Acest curent este apoi rectificat și reglat pentru a încărca bateria și a furniza energie electrică pentru diferite componente ale autovehiculului, cum ar fi sistemul de iluminare, sistemul de aprindere și sistemul de încălzire/ventilare. Alternatorul a înlocuit generatorul în majoritatea vehiculelor moderne datorită eficienței sale mai bune și a capacității de a furniza curent electric în timp ce încarcă bateria.
Ambreiajul este un dispozitiv mecanic sau hidraulic utilizat într-un vehicul pentru a separa motorul de transmisie și a permite schimbarea treptelor de viteză fără a opri motorul. În mod obișnuit, ambreiajul constă în două plăci de presiune, una fixată la motor și cealaltă la transmisie, care sunt strânse împreună pentru a transmite puterea de la motor la transmisie. Atunci când se apasă pedala de ambreiaj, aceasta deconectează cele două plăci, permițând schimbarea treptelor de viteză și oprirea vehiculului fără oprirea motorului. Ambreiajul este esențial pentru a putea conduce eficient un vehicul cu transmisie manuală.
Este un element esențial al suspensiei vehiculului, care absoarbe șocurile și vibrațiile produse de deplasarea pe drumuri neuniforme. Acesta conține un piston care se deplasează într-un cilindru umplut cu ulei sau gaz pentru a încetini mișcarea de sus și jos a roților.
Anvelopele sunt componente esențiale ale vehiculelor care se montează pe roți și sunt fabricate din cauciuc și alte materiale, cum ar fi fibră de nailon sau kevlar, care oferă rezistență și durabilitate. Acestea au rolul de a asigura aderența, confortul și siguranța în timpul deplasării vehiculului pe drum. Anvelopele au o formă rotundă și sunt special concepute pentru a se potrivi jantelor și pentru a fi montate și demontate ușor. Există o varietate de tipuri de anvelope disponibile, inclusiv cele de vară, de iarnă și all-season, fiecare având caracteristici specifice în funcție de condițiile de condus și de climă.
Este o componentă a caroseriei vehiculului care acoperă și protejează roțile și care poate fi din material plastic sau metalic. Aceasta poate fi proiectată și pentru a îmbunătăți aerodinamica vehiculului.
Este un element mecanic care controlează deschiderea și închiderea supapelor motorului. Axul cu came poate fi acționat prin intermediul unui lanț, curea sau alte mecanisme și este sincronizat cu arborele cotit.