Auto-Dex
V
Vacuum este un principiu de funcționare a anumitor piese și sisteme ale mașinii precum servofrâna, turbina sau alte valve. Există o serie de piese care fac posibilă crearea procesului de vacuum respectiv furtunul de vacuum și pompa de vacuum.
Vitezometrul mecanic functioneaza pe baza unui cablu care se leagă prin mandrina de transmisie și la capătul căruia se află un magnet. Viteza de rotire a magnetului creează un camp magnetic care acționează vitezometrul.
Vitezometrele nu sunt niciodată 100% corecte iar de multe ori sunt setate intenționat pentru a arata o viteză mai mare decat cea reală (conform acordurilor internaționale care dictează căa nici un vitezometru să nu arate o viteză mai mică decat cea reală). Vitezometrul poate fi calibrat pentru a indica viteza corectă, însă acestă eroare acceptată de 10% este gândită pentru a descuraja mersul cu viteza excesivă.
VTG este acronimul pentru Variable Turbine Geometry și se referă la compresoarele turbo cu turbine cu geometrie variabilă. Acest tip de turbine permit modificarea raportului în funcție de turația motorului, oferind astfel posibilitatea obținerii unui raport optim care diferă de la turații mici la turații mari.